Постинг
28.11.2006 23:49 -
Internet и образованието
Интернет се превръща в неизменна част от модерното общество на 21 век, а също така е свързан и с образователната система на развитите държави.Той е един нов алтернативен начин за развитието , разпространението и популяризирането на науката,културата и образованието.
В образованието интернет е безценен източник на иформация,преоткрива нови възможности за контактуване между ученици,студенти и преподаватели.Общуването между тях може да се осъществи чрез електронната поща,форумите,блоговето както и чрез чат програмите.Чрез създаването на различни сайтове ,свързани със структурите на университетите и училищата също се постига по -добра подготовка и информираност сред преподаватели и учащи се.Публикуването на все повече учебни материали -като книги ,лекции ,енциклопедии и речници също би повишило интереса и успеваемостта на ученици и студенти.Несравнимо е и свойството на интернет да преодолява физическите граници,като прави възможна комуникацията между потребители от целия свят.
За наше голямо съжаление възможностите за общуване и информиране ,които ни предоставя интернет , не се използват оптимално и не са развити на нужното ниво в България и в частност в българската образователна система.Според мен интернет трябва да бъде достъпен и безплатен в училищата ,университетите и студентските общежития ,като виртуалната мрежа трябва да обхваща всяка една точка от българската територия,чрез оборудване на достатъчно интернет зали,чрез финансиране както от държавния бюджет ,така и чрез кампании за набиране на средства от частни лица и фирми ,които да се популяризират чрез електронните медии.Една медиина кампания подобна на "Българската Коледа" е един от вариантите. Писането на проекти и използването на европейските субсидии и фондове също е приемлив изход от ситуацията.
Към проблема е необходимо да се подходи сериозно ,с нужната отговорност ,тъй като изоставането в тази област на младите хора в България ,ще доведе до ниска конкурентноспособност на студентите и младите ни специалисти на европейския и световен пазар,а това е условие ,което задължително трябва да се изпълни ,ако искаме България да има едно високо самочувствие в голямото европейско семейство.
Пример за състоянието на страната ни по отношение на компютърните технологии и интернет свързани с образованието , е че броени дни преди 01.01.2007г катедрата по европеистика към СУ ,все още няма оборудвана и работеща интернет зала ,въпреки спечеления проект.От това страдаме както ние студентите ,така и нашите преподаватели.Трагично е и положението на живущите в Студентски град ,където също няма осигурен свободен достъп по примера на общежитията в европейските университети.Силно се надявам ,че в най -скоро време ще бъдат взети необходимите мерки ,за да можем със самочувствие да твърдим ,че българската образователна система е на европейско ниво.
В образованието интернет е безценен източник на иформация,преоткрива нови възможности за контактуване между ученици,студенти и преподаватели.Общуването между тях може да се осъществи чрез електронната поща,форумите,блоговето както и чрез чат програмите.Чрез създаването на различни сайтове ,свързани със структурите на университетите и училищата също се постига по -добра подготовка и информираност сред преподаватели и учащи се.Публикуването на все повече учебни материали -като книги ,лекции ,енциклопедии и речници също би повишило интереса и успеваемостта на ученици и студенти.Несравнимо е и свойството на интернет да преодолява физическите граници,като прави възможна комуникацията между потребители от целия свят.
За наше голямо съжаление възможностите за общуване и информиране ,които ни предоставя интернет , не се използват оптимално и не са развити на нужното ниво в България и в частност в българската образователна система.Според мен интернет трябва да бъде достъпен и безплатен в училищата ,университетите и студентските общежития ,като виртуалната мрежа трябва да обхваща всяка една точка от българската територия,чрез оборудване на достатъчно интернет зали,чрез финансиране както от държавния бюджет ,така и чрез кампании за набиране на средства от частни лица и фирми ,които да се популяризират чрез електронните медии.Една медиина кампания подобна на "Българската Коледа" е един от вариантите. Писането на проекти и използването на европейските субсидии и фондове също е приемлив изход от ситуацията.
Към проблема е необходимо да се подходи сериозно ,с нужната отговорност ,тъй като изоставането в тази област на младите хора в България ,ще доведе до ниска конкурентноспособност на студентите и младите ни специалисти на европейския и световен пазар,а това е условие ,което задължително трябва да се изпълни ,ако искаме България да има едно високо самочувствие в голямото европейско семейство.
Пример за състоянието на страната ни по отношение на компютърните технологии и интернет свързани с образованието , е че броени дни преди 01.01.2007г катедрата по европеистика към СУ ,все още няма оборудвана и работеща интернет зала ,въпреки спечеления проект.От това страдаме както ние студентите ,така и нашите преподаватели.Трагично е и положението на живущите в Студентски град ,където също няма осигурен свободен достъп по примера на общежитията в европейските университети.Силно се надявам ,че в най -скоро време ще бъдат взети необходимите мерки ,за да можем със самочувствие да твърдим ,че българската образователна система е на европейско ниво.
определено те подкрепям..Сега ако можем да кажем и как това ще се реализира на практика..и евентуално го реализираме...То тогава какъв е проблема..? Само че пътя до края е доста..."трънлив и тесен"...
П.С.: Братле, интервал се слага след "," а не преди нея...:)
цитирайП.С.: Братле, интервал се слага след "," а не преди нея...:)
Търсене
За този блог
Гласове: 7